Budowanie marki bardzo osobistej czyli 4 sekrety jak offline zawojować świat – Joanna Suchocka


Joanna-Suchocka1Budowanie marki bardzo osobistej czyli 4 sekrety jak offline zawojować świat

Joanna Suchocka ze Strefy Kobiet

Jak zaznaczyłam w tytule, artykuł będzie drogie panie o budowaniu marki „bardzo osobistej”, bo będę pisać o wzmacnianiu marki w świecie offline.  A tu nic nie da się ukryć. Tylko prawdziwe marki, i prawdziwi eksperci przetrwają.

W świecie realnym, nie ukryjemy się za avatarem, i mądrymi tekstami ściągniętymi z „wujka googl’a”. Tutaj albo jesteś spójna, wartościowa i masz coś do zaoferowania, albo wypadasz z gry. Nawet najwięksi eksperci od personal branding powiadają, że nie ma silnej marki osobistej online, bez silnej marki osobistej offline.

Podstawowym celem każdego współczesnego biznesu, jest budowanie tożsamości marki i programowanie w ogólnej świadomości klientów jej pożądanego  wizerunku.  Zapewne słyszałaś nie raz -Ty jesteś marką, najpierw musisz „sprzedać” siebie, aby sprzedać swoje produkty. I ten kto mówi Ci te słowa, w dużej mierze ma racje. Czasy, kiedy telewizja i prasa niosły naszą reklamę hen daleko w świat, mijają bezpowrotnie. Cała masa przekazu reklamowego, która napływa do nas zewsząd, spowodowała, że nasz umysł skutecznie blokuje nadmiar bodźców, które napływają do nas z każdej strony. To, że jeszcze czytamy gazety, i oglądamy telewizję nie oznacza, że widzimy działania promocyjne firm.

A przyznaj się sama, czy jak leci reklama w telewizji, to nie idziesz w tym czasie zaparzyć sobie kawy??

A jadąc samochodem, gdy w radiu akurat leci pasmo reklamowe, przełączasz automatycznie na inny kanał? W dzisiejszym świecie budowanie autentycznej, opartej na wartościach i spójnej marki, staje się dla firm sprawą nadrzędną. A zbudować ją można najszybciej, i wg.mnie najskuteczniej, gdy kontakt z naszą widownią jest w dużej mierze podbudowany autentycznymi kontaktami w świecie realnym. Lubimy wiedzieć z kim rozmawiamy i realnie sprawdzić, czy osoba z którą zawieramy transakcje, jest osobą godną naszej uwagi i zaufania. Żeby zacząć proces budowania marki, musimy poznać najważniejsze jej elementy i mocno się na nich skupić. Jak pisałam już wcześniej, budowanie odpowiednich odczuć i emocji związanych z naszą marką, procentuje lojalnością klienta na długie lata. Zapraszanie klientów na wydarzenia, które zapewniają mu miłe doznania i sprawiają, że takie same odczuwa w  związku z naszym produktem. Moi osobiści faworyci, niezbędni do budowania silnej marki offline to:

Opowieść marki – Podstawowy fundament każdej marki. Kim jesteś, co robisz, dlaczego to robisz i jaką masz misję na tym świecie? Dlaczego robisz, to co robisz? Twoim zadaniem jest, przy każdej nadarzającej się okazji, ogłaszać wszystkim  „dobrą nowinę”. No przecież ma iść w świat wieść o Twoim biznesie. A dobra opowieść, najlepiej się sprzedaje. Bo przekazywana jest dalej, i stanowi Twoją realną wizytówkę. Resztę tekstu przeczytasz w Akademii Kreatorek.

mniejszy2