Co ma piernik do wiatraka, czyli komunikacja promocyjna a osobowość… – Aleksandra Jarmużek


zdjecie-222x222Wyjątkowy tekst o komunikacji promocyjnej okraszony odrobiną psychologii. Aleksandra Jarmużek, jak zwykle w doskonałej formie.

Kiedy jesteś już gotowa, by przedstawić Klientowi swoją ofertę, oznacza, że proces sprzedaży się zbliża. Czy masz świadomość tego, jak wielką pracę już wykonałaś? Odkryłaś swoje talenty, dzięki czemu znalazłaś pomysł na biznes, który idealnie spójny jest z Twoją osobistą Konstytucją Wartości. Wiesz już w jaki sposób chcesz być postrzegana przez otoczenie biznesowe – jaki wizerunek będziesz kreować, jak „ubrana” będzie Twoja marka. Zaczęłaś patrzeć na to, co chcesz oferować z innej perspektywy– z perspektywy Twojego Klienta. Dzięki temu masz już wizję jak możesz zaplanować i zorganizować swoje działania. Wiesz także, czy z Klientem pracować będziesz offline, czy online. Jesteś gotowa, by zakomunikować Klientowi, że masz dla Niego/Niej coś wartościowego.

Przygotowując się do działań promocyjnych – warto odpowiedzieć sobie, czy jest szansa, że Twoi Klienci będą reprezentowali zbliżony do siebie profil psychologiczny. Dla przykładu: pisząc bloga dla mam małych dzieci – bardzo prawdopodobne, że osoby trafiające do Ciebie będą miały w pewnym zakresie podobną charakterystykę: rodzinne, stabilne, relacyjne, dbające o bezpieczeństwo – czyli bazując na idei kolorowych ludzi– osoby, które widzę w kolorze zielonym. Jednak w przypadku, gdy będziesz oferowała konkretne usługi dla firm – nie masz pewności jakiego koloru jest osoba decyzyjna, wobec czego oferta powinna być przygotowana w sposób bardziej uniwersalny, lub przyjąć dla konkretnego stanowiska najodpowiedniejszy profil osobowości i pod tym kontem ofertę układać.

departure-platform-371218_1920

Co jest PODSTAWĄ komunikacji promocyjnej? W uproszczeniu – są to:

  1. forma przekazu – musisz zdecydować jaki przekaz będzie najbardziej przyjazny Twojemu Klientowi – czy będą to reklamy w internecie, czy ulotki promocyjne, a może bannery reklamowe? W parze z formą przekazu idzie to, co istotne i także powinno być spójne z Twoim Klientem – odpowiednia komunikacja wizualna.
  2. treść komunikatu – to w jaki sposób ubierzesz swój przekaz w słowa – w dużej mierze zależne będzie od tego, KIM jest Twój Klient (np. informacja dla szefów firm – sam szef – wiemy na pewno – jest osobą decyzyjną, ale nigdy nie mamy pewności, jakiego jest koloru, czyli jakie zachowania związane z osobowością są dla niego charakterystyczne – tutaj trzeba będzie skupić się na tym, co może być ważne dla szefa firmy i przywódcy. A ideałem takiego jest szef czerwony) albo JAKI jest Twój Klient, np. wspomniana wcześniej grupa mam maluchów – profilowo będą bardzo zbliżone, ponieważ mamy inne osobowościowo niż mamy zielone mogą być wyjątkami, ponieważ: mama czerwona wszystko wie najlepiej i nikt jej nie będzie instruował – a w przypadku zaangażowania w bloga – najszybciej pojawi się jako takowego autorka;-); mama typowo żółta – zapewne szybciej wystosuje komunikat na FB „Drogi Fejsbuku – HELP!!” niż przywiąże się na stałe do bloga, a mama niebieska będzie szukać wsparcia raczej bezpośrednio u lekarzy, psychologów, dietetyków tudzież innych osób o głębokiej i UDOKUMENTOWANEJ specjalizacji.
  3. środek przekazu – kolejny ważny element. Musimy wybrać taki środek przekazu, aby to, co mamy do powiedzenia trafiło do naszego Klienta. Warto mieć rozeznanie gdzie można naszego Klienta spotkać, co czyta, czym się interesuje. Bo w takich miejscach gdzie bywa – niezależnie od tego czy offline czy online – dobrze byłoby umieścić komunikat promocyjny

Reszta treści dostępna jest w Akademii Kreatorek.

mniejszy2