Mama w biznesie – jak to ogarnąć? – Magdalena Rolnik


1zamyslonaMama w biznesie – jak to ogarnąć?

Magdalena Rolnik z magdalenarolnik.pl

Dziś kończy się mój cykl artykułów na temat łączenia biznesu z macierzyństwem. Trwał dwa miesiące. W tym czasie w moim prywatnym życiu wydarzyło się naprawdę wiele.

Każda mama, która ma małe dzieci wie, że dwa miesiące to sporo. Zdążyłam m.in. poleżeć z odwodnionym dzieckiem w szpitalu, wyjechać na konferencję Giants of Life, przetrwać kilka chorób dzieci, a nawet być odcięta przez ponad tydzień od internetu. Oprócz tego wzięłam udział w jeszcze jednym dużym projekcie, który ujrzy światło dzienne na początku roku. Mimo wszystko moje artykuły ukazywały się regularnie i zgodnie z założonym na początku planem. Nie tylko tu, ale również na mojej osobistej stronie www.magdalenarolnik.pl. Ostatnio zadano mi fundamentalne pytanie „Jak Ty to robisz?”.

A skoro i tam mój plan zakładał na dziś podsumowanie projektu, mogę spokojnie na to pytanie odpowiedzieć. A zatem, no właśnie: plan.

Po pierwsze i przede wszystkim. Każdy projekt – nie ważne mały czy duży – powinien mieć plan działania.

Podejmując się tego konkretnego cyklu artykułów na początku zastanowiłam się o czym chcę pisać. Sprawdziłam ile artykułów się pojawi. Wybrałam tematy i ułożyłam je logicznie. Dzięki temu już w pierwszym artykule mogłam napisać o czym będzie cały cykl. Po prostu miałam już to przemyślane. Oprócz listy tematów miałam też zaplanowane terminy. Krótsze niż zakładał projekt. Nie dlatego, że potem sama je sobie mogłam wydłużyć, ale właśnie dlatego, że w moim życiu (jak chyba w życiu każdej mamy) ciągle pojawiają się jakieś nieprzewidziane komplikacje. W zasadzie chyba tylko raz zdarzyło mi się przekroczyć MÓJ termin.

Oczywiście wiąże się to ściśle z planowaniem mojego biznesu, a więc ograniczania ilości zadań itd. Dlatego ważne jest, by ustalić priorytety. Czytaj dalej w Akademii Kreatorek.

mniejszy2