O tym, jak stworzyć świąteczny klimat wokół swojej marki – Natalia Bednarczyk


natalia-zdjecie1O tym, jak stworzyć świąteczny klimat wokół swojej marki

Natalia Bednarczyk z Pixels Factory

Święta zbliżają się wielkimi krokami. To już ostatni dzwonek na to, żeby przygotować na ten magiczny czas oprawę graficzną swojej marki. Magiczny nie tylko patrząc pod kątem Świąt samych w sobie, lecz także pod kątem budowania relacji z klientami.

Jest to bowiem czas, w którym można trochę „uczłowieczyć” swoją markę, zbliżyć się do klientów i w jakimś sensie spędzić te Święta wspólnie z nimi.

Jak to zrobić? Przede wszystkim – od serca. Cokolwiek by to nie było – życzenia, które złożysz swoim klientom przez stronę www, świąteczny rabat, który im zaproponujesz czy zdjęcie Ciebie piekącej pierniki, które wrzucisz na Instagrama – to wszystko najłatwiej trafia do ludzi, kiedy jest prawdziwe, niewymuszone i po prostu płynące z serca. Potraktuj to jak życzenia, które składasz bliskim Ci ludziom, prezenty, które zostawiasz im pod choinką i te wspomniane pierniki, które dla nich pieczesz. Niech na Twojej stronie czy fanpage’u także zapachnie tymi piernikami; niech będą to takie miejsca, do których człowiek lubi wejść przemarznięty po zimowym spacerze (ktoś jeszcze oprócz mnie wierzy, że na Święta spadnie 10 cm śniegu? i niech Twoi klienci uśmiechają się od ucha do ucha, czytając życzenia od Ciebie.

zdjecie1

Mój mały prezent dla Ciebie, o którym możesz przeczytać trochę niżej 

Jak stworzyć taki świąteczny klimat wokół swojej marki? Między innymi za pomocą projektów graficznych (spodziewałaś się innej odpowiedzi od grafika? ? ). Kiedy już przystroisz swoją domową choinkę, możesz popłynąć na fali tego strojenia (lub pojechać na sankach, o ile moja wiara w śnieg uczyni cud ? ) i zająć się przyozdabianiem swojej strony. O ile jednak w ozdabianiu choinki możesz nie mieć umiaru i zawiesić na niej całą masę bombek, łańcuchów, cukierków i tych dopiero co upieczonych pierników, o tyle w „uświątecznianiu” strony www umiar jest wskazany. Zamiast całej masy migocących Mikołajów tańczących w rytm „Let it snow! Let it snow! Let it snow!”, które włącza się automatycznie po wejściu na stronę (nie rób tego nigdy i z żadną piosenką!), lepiej postawić na jeden przyciągający oko akcent, który tę stronę upiększy, a nie zepsuje jej wygląd.

Przystroić możesz też swojego Facebooka, Instagrama, Twittera i wszelkie inne „społecznościówki”. Życzenia także możesz złożyć w graficznej formie, na przykład poprzez wpis na fanpage’u opatrzony świątecznym zdjęciem (może Ciebie przy tej przystrojonej wcześniej choince?) lub poprzez wydrukowaną i wysłaną tradycyjną pocztą kartkę świąteczną. Wiesz, jaką radochą w obecnych czasach jest wygrzebanie ze skrzynki pocztowej stosu gazetek promocyjnych i – o zgrozo – rachunków, i zobaczenie pośród nich zaadresowanej do Ciebie pocztówki czy listu? Uśmiech sam ciśnie się na twarz. Z pewnością lubisz, kiedy Twoi klienci się dzięki Tobie uśmiechają (bo kto nie lubi?). Zrób im więc radochę, wysyłając właśnie kartkę z życzeniami.

Pozostały tekst możesz przeczytać na Akademii Kreatorek.

mniejszy2