Słowo jako KLUCZ do wszystkiego… – Aleksandra Jarmużek


zdjecie-222x222Aleksandra Jarmużek dzisiaj o słowach i ich mocy w komunikacji. Zapraszam, bo tekst jest bardzo interesujący.

Słowa, słowa, słowa… To, co jest naturalne, co jest podstawą komunikacji. Mówimy, przekazujemy, po prostu ich używamy – nie myśląc o tym jak bardzo ich moc powalająca może być.

POBIERZ TEN ARTYKUŁ ZA DARMO W FORMACIE PDF

Są nośnikiem skojarzeń i emocji. Temat ten doskonale rozwija nauka określana psycholingwistyką a także (nadal kontrowersyjne) NLP czyliprogramowanie neuro-lingwistyczne. Słowa to komunikacja na każdym etapie nie tylko życia prywatnego ale także biznesu: to wizerunek, komunikacja z Klientem, to promocja sprzedażowa…

Pisać będę o słowach, ale pamiętaj, że odpowiednio wybrane słowa mogą wywierać niebagatelny wpływ na efekt – zarówno pozytywny jak i negatywny.

Dopóki nie poznałam dokładnie NLP przekonana byłam, iż jest to narzędzie perfidnej manipulacji – wykorzystywane przede wszystkim w firmach zajmujących się MLMem. Nie mijało się to za bardzo z rzeczywistością, jednak rzeczywistość ta mocno niepełna była. Bo nadal myślałam o NLP jako o „sztuce” manipulacji poprzez słowo.

Jak się okazało – nic bardziej mylnego.

Zacząć należy od tego, jaka jest różnica między manipulacją a wywieraniem wpływu. Różnica jest podstawowa – INTENCJA: chcę doprowadzić do czegoś dla własnej korzyści, mając interes i opinię drugiej strony w „głębokim poważaniu”, czy zależy mi na przekonaniu drugiej strony. Wobec czego stwierdzić należy, że NLP stosowane jest powszechnie PRZEZ WSZYSTKICH: zarówno w domu, w pracy, w relacjach z pracownikiem, Klientem, dziećmi. A mówiąc o dzieciach trzeba przyznać, że mimo, iż się NLP nie uczą – mają doskonałą intuicję umożliwiającą im wykorzystanie tego narzędzia 🙂

kaboompics.com_Girl writing on a black keyboard

W biznesie istotna jest SPÓJNOŚĆ. Pod każdym względem. Czy tylko w biznesie? NIE – zawsze, kiedy masz wrażenie, że „coś jest nie tak” – jest to sygnał braku spójności, którą podświadomie wychwytujesz. W działalności, którą prowadzisz wszystko zaczyna się od pomysłu, misji, nazwy i logo ważne, aby były spójne. Ubierasz je w słowa, decydujesz co w komunikacji z Klientem będziesz przekazywać.

Ważne, by było to jak najbardziej przemyślane, gdyż niefortunnie dobrane słowa mogą działać na Twoją niekorzyść.

Mogłabym mnożyć fikcyjne nazwy, aby pokazać brak spójności budzący wątpliwość, jednak skończę na jednym przykładzie z „własnego podwórka”: Biuro Rachunkowe R. Oszuścik. Jaka jest Twoja pierwsza myśl związana z tą nazwą?

Reszta tekstu dostępna jest w Akademii Kreatorek.

mniejszy2